Belangrijke informatie samengevat:

1. Hoe komt u aan het energielabel?

STAP 1: Aanvraag, dit kan via onze website, betalen kan achteraf per factuur.
STAP 2:
 Opname bedrijfspand, de opname duurt tussen 1 en 2 uur.
STAP 3: Registratie bij RVO, daarmee is het een officieel energielabel.

2. Voor welke bedrijfspanden is het energielabel nodig?

Voor alle panden (die geen opslag/werkplaats of monument zijn) van 50 m2 of groter is een energielabel nodig. Dus wel voor kantoren, winkels, horeca, gezondheidszorg etc….

BELANGRIJK:  Bij combinatie van opslag/werkplaats en kantoor is alleen voor het kantoorgedeelte een energielabel nodig. Houd bij uw aanvraag alleen de vierkante meters voor het kantoorgedeelte aan.

3. Wanneer is het energielabel nodig?

  • Verkoop van een kantoorpand deze moet bij overdracht geregistreerd zijn.
  • Verhuur van een bedrijfspand, deze moet bij tekenen huurcontract geregistreerd zijn.

Klantbeoordelingen

Certificering

Zo simpel is het!

In 3 stappen uw energielabel.....

1

Aanvraag op website

2

Opname op locatie

3

Ontvangst energielabel

Energielabel aanvragen

Wanneer heeft u een energielabel voor uw kantoorpand nodig

Het energielabel voor een kantoorpand is nodig bij:

  • Verkoop van het kantoorpand: Wanneer het bestaande pand naar een nieuwe eigenaar gaat. Ook wanneer het kantoorgebouw nieuw gebouwd is en wordt opgeleverd.
  • Verhuur van het kantoorpand aan nieuwe huurder: Gaat u een huurcontract afsluiten? Dan heeft u tegenwoordig een energielabel nodig.

Hoe werkt de registratie?

Stap 1: U doet een aanvraag voor inspectie via onze website.
Stap 2: Binnen 1 uur nemen we contact op voor het plannen van een inspectiedatum.
Stap 3: Na inspectie van uw pand ontvangt u het energielabel.

Voor welke kantoren is een energielabel nodig

Voor elk kantoor van 50m2 of groter is een energielabel nodig. Zowel voor bestaande bouw als nieuwbouw. Uitzondering hierop zijn monumenten.

Combinatie kantoor en bedrijfshal: Hierbij is alleen een energielabel voor het kantoorgedeelte nodig. De bedrijfshal heeft een vrijstelling. U hoeft alleen een aanvraag te doen voor de oppervlakte van het kantoor.

Hoe werkt de opname van het kantoorpand

Bij de opname van een kantoorpand worden alle gegevens verzameld die nodig zijn voor het opstellen van een energielabel. Alle ruimten worden opgemeten, mate van isolatie wordt bekeken (glas en gevels) manier van verwarmen, verlichting en andere zaken op het gebied van energiegebruik.

De opname van het kantoorpand duurt gemiddeld 1 uur. Een opname is verplicht vanuit de overheid. Dit kan niet op afstand gebeuren. Een opname van uw kantoor aanvragen doet u hier >

Registratie van energielabel bij RVO

Wanneer u van ons het energielabel ontvangt is deze geregistreerd in het systeem van de RVO. Daarmee heeft u voldaan aan alle eisen die aan het energielabel voor bedrijfspanden wordt gesteld. U hoeft zelf niets meer te doen nadat u het label heeft ontvangen. Bedrijfslabel.nl is BRL 9500 gecertificeerd, meer informatie over onze certificering vindt u hier.

Energielabel C voor kantoorpanden

Vanaf 2023 zal voor kantoorpanden van 100 vierkante meter of groter een energielabel C of beter verplicht worden. Wanneer het kantoor niet aan deze eis voldoet mag het niet meer verkocht of verhuurd worden.

Energielabel C en banken

Er zijn banken die bij financiering al rekening houden met de hoogte van het energielabel. Wanneer dit energielabel niet slechter is dan C zijn banken als ING en Rabobank vaak niet meer bereid het pand te financieren. Bij een goed energielabel C, B of A krijgt u bij dezelfde banken een rentekorting bij financiering.

Hoe komt u aan een energielabel C voor uw kantoor

Dit doet u door eerst het huidige energielabel van uw kantoor te laten vaststellen. Vervolgens kan Bedrijfslabel.nl concrete aanbevelingen geven om het energielabel te verbeteren. Wij vertellen welke maatregelen zullen leiden tot een energielabel C of beter.

U bent niet de eerste!

Vrijblijvend advies nodig?

neem contact op!

Onze adviseur Oscar weet alles over energielabels!

030 207 22 00