Veelgestelde vragen
Hieronder vindt u een overzicht van door klanten veelgestelde vragen.
Over Energielabels:
Waarom een energielabel?
Het energielabel is sinds 2015 verplicht gesteld door de overheid bij verhuur of verkoop van een bedrijfspand. Deze moet op het moment van overdracht (bij notaris) aanwezig zijn.
Wie is er verantwoordelijk voor het energielabel ?
De verkopende partij is ten alle tijde verantwoordelijk voor het energielabel. Deze loopt dan ook het risico op een boete mocht het label niet tijdig te zijn verstrekt.
Hoe lang is het energielabel geldig?
10 jaar. Na 10 jaar dient een nieuwe aanvraag en opname te worden gedaan.
Voor welke panden is een energielabel nodig?
Voor alle panden die niet voor opslag of als werkplaats worden gebruikt en groter zijn dan 50m2. Hieronder vallen:
- Winkels
- Kantoren
- Horecagelegenheden
- Gezondheidszorg
Vragen over aanvragen energielabel:
Hoe kan ik een energielabel aanvragen?
Dit kan door direct een opname aan te vragen op onze website. Wilt u liever eerst een offerte, dat is geen probleem. Vraag dan een offerte aan.
Is Bedrijfslabel gecertificeerd?
Wij zijn volledig gecertificeerd voor het opstellen van energielabels. We beschikken over de vereiste BRL 9500 certificering. Daarnaast hebben al onze adviseurs jarenlang ervaring. Uw energielabel wordt officieel geregistreerd bij de RVO.
Ik wil met spoed een energielabel hebben, is dat mogelijk?
Dit kunnen wij in veel gevallen voor u bewerkstelligen. We raden aan dit direct bij aanvraag aan te geven, wij zullen dan de opname plannen zodat u het label snel heeft.
Vragen over werkzaamheden:
Is er altijd een opname van het bedrijfspand nodig?
Ja, er is altijd een opname van het bedrijfspand nodig. Dit is een wettelijke verplichting. Onze adviseur moet het pand kunnen betreden om het label vast te kunnen stellen.
Waar wordt naar gekeken bij de opname van het pand?
Tijdens de opname op locatie zal er worden gekeken naar: het oppervlakte van de gevels, type isolatie en glas en alle installaties die verwarmen en of koelen.
Hoe lang duurt de opname van het bedrijfspand?
Dit is afhankelijk van de complexiteit en de grootte van het pand. Gemiddeld hanteren wij 1 uur, maar in sommige gevallen zal dit langer dan wel korter zijn. Bij panden boven 2000m2 is meer tijd nodig, hierdoor dient u een offerte aan te vragen, zodat wij deze kunnen toespitsen op de grootte van het pand.
Energielabel aanvragen:
Hoe kan ik een energielabel voor meerdere panden aanvragen?
Via ons offerteformulier kunt u een offerte aanvragen voor de opname van meerdere panden. Tevens krijgt u korting bij het aanvragen van meerdere bedrijfspanden. De korting is afhankelijk van het aantal panden, vraag hier uw offerte aan.
Hoe wordt de prijs voor het energielabel bepaald?
De prijs is afhankelijk van het aantal vierkante meters van het pand.
Zijn de prijzen op de website inclusief ?
De prijzen zijn inclusief opname, registratie en opsturen. Alleen de BTW is nog niet toegevoegd.
Vragen over Bedrijfslabel:
Mag Bedrijfslabel energielabels uitbrengen?
Ja, wij zijn BRL 9500 gecertificeerd en zijn toegestaan om erkende energielabels uit te kunnen en mogen geven.
Waar werkt Bedrijfslabel allemaal?
Door héél Nederland van Zeeland tot Limburg tot Groningen.
Hebben de energieadviseurs van Bedrijfslabel het CITO -examen gedaan?
Absoluut, al onze adviseurs zijn in het bezit van de vereiste diploma’s en hebben jarenlange ervaring in het opstellen van energielabels (voor woningen en utiliteitsgebouwen).
Staat uw vraag er niet tussen? Stel deze gerust telefonisch: 030 -207 22 00 of neemt contact met ons op.
Wij zijn aangesloten bij Energielabel-offertes